Oszczędności

Jaki wpływ mają nagrody na powodzenie programu lojalnościowego?

Każdy program lojalnościowy powinien być poprzedzony dokładną analizą rynku, konkurencji i potrzeb grupy docelowej. Wymaga on planu i konkretnej strategii, sprecyzowania celu i głównych założeń. Program lojalnościowy nie może istnieć bez nagród, które stanowią czynnik motywacyjny dla jego uczestników. W programach lojalnościowych klienci powinni być nagradzani za swoje zaangażowanie i regularne zakupy, co jest dla nich zachętą do częstszego obcowania z marką.

Nagroda w programie lojalnościowym motywacją do zakupu

Program lojalnościowy jest długotrwałym działaniem marketingowym, który ma budować i wspierać relacje marki z klientami. Konsumenci zawsze mają wybór firmy, z której oferty chcą skorzystać. Kierują się oni już nie tylko ceną i jakością produktów, ale również dodatkowymi benefitami. Decydują się na ten sklep, który oferuje im dodatkowe korzyści. Mając świadomość, że otrzymają od Ciebie konkretny rabat lub punkty za każde zakupy wymienne na nagrody, będą bardziej skłonni skorzystać z Twojej oferty. To dla nich motywacja do częstszych, a także większych zakupów. Wiedzą, że im więcej punktów zgromadzą, tym atrakcyjniejszy benefit od Ciebie otrzymają. Ponadto im szybciej osiągną wymagany próg punktowy, tym wcześniej odbiorą nagrodę.

Wzrost zaangażowania dzięki programowi lojalnościowemu

Zaangażowanie to postawa klienta, która świadczy o jego przywiązaniu do marki i jednocześnie słuszności podejmowanych działań. Taka osoba dąży do określonego celu, wykazując się wzmożoną aktywnością w relacjach z marką. Dotyczy to nie tylko samych zakupów, ale również rekomendacji firmy znajomym, udziału w akcjach promocyjnych, konkursach czy loteriach. Ważną rolę w zaangażowaniu klienta odgrywa właśnie czynnik motywacyjny, który staje się celem uczestnika programu lojalnościowego. Rozumie, że im bardziej będzie aktywny, tym większą ma szansę na osiągnięcie konkretnych korzyści oferowanych przez firmę.

Sympatia do marki, a nagrody w programach lojalnościowych

Lojalność klienta wynika z jego sympatii do marki, której rozwój jest procesem potęgowanym i wspieranym przez różne czynniki. Coraz częściej są to wspólne wartości, cele i priorytety. Kluczowe jest również, aby zaaranżować sytuację win-win, w której obie strony będą świadome wynikających z tej relacji korzyści. Nagrody w programach lojalnościowych nie są jedynie motywacją do zakupów, ale mają być z założenia postrzegane przez uczestników jako wyraz wdzięczności marki za regularne wspieranie jej pozycji w branży. To dzięki zakupom firma ma zysk i może się utrzymać na rynku, a przedsiębiorca pomnażać swój kapitał. Ta forma podziękowania za zaufanie i lojalność pomaga wzbudzić sympatię u klientów, którzy otrzymują od firmy znacznie więcej niż tylko produkt czy usługę za którą płacą.

Benefity budujące przewagę nad konkurencją

Aby nagrody miały charakter motywujący i angażujący, muszą być atrakcyjne dla klientów. Powinny wpisywać się w ich potrzeby i oczekiwania, wzbudzać zainteresowanie i przykuwać uwagę. Są wtedy zachętą do udziału w programie lojalnościowym i tym samym wyboru Twojej firmy spośród wielu innych, które nie oferują im dodatkowych benefitów lub mają one dla nich mniejszą wartość. Właśnie dlatego forma nagród powinna być precyzyjnie dopasowana do grupy docelowej. Równie ważne jest to, w jaki sposób uczestnicy programu mogą je zdobyć, czy wymieniają na nie punkty pozyskane za zakupy, mają dostęp do stałych benefitów w ramach członkostwa czy też są wygraną w konkursie. Klient wybierze taką firmę, którego warunki programu lojalnościowego będą dla niego najbardziej atrakcyjne i korzystne.

Chcąc zachęcić klientów do uczestnictwa w programie lojalnościowym, powinieneś opracować strategię, która będzie dopasowana do Twojej grupy docelowej. Ważną rolę odgrywają możliwości systemu, odpowiadającego za uruchomienie i obsługę programu lojalnościowego. Dużym ułatwieniem jest swoboda w wyborze rodzaju nagród i mechanizmu ich przyznawania, jaką oferuje system Loyalty Starter. Dzięki temu możesz wcześniej opracowaną strategię przełożyć na konkretne działania i wdrożenia.

 

Artykuł sponsorowany

0 komentarzy do “Jaki wpływ mają nagrody na powodzenie programu lojalnościowego?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *