Praca i szkolenia

Promocja w internecie czy reklama zewnętrzna – co wybrać?

Mogłoby się wydawać, że w XXI wieku reklama zewnętrzna odchodzi w zapomnienie. Kolejne miasta i samorządy wprowadzają uchwały krajobrazowe, dużo mówi się o ekologii i konieczności niemarnowania zasobów (jakimi są m.in. papier czy tusz drukarski). Jednocześnie następuje duży postęp w życiu i prowadzeniu działalności online. Szczególnie czasy pandemii przyspieszyły procesy cyfryzacji w wielu firmach, nawet tych najmniejszych. Czy wobec tego warto jeszcze inwestować w reklamę zewnętrzną i materiały drukowane?

Internet i nieograniczone możliwości reklamy

Ostatnie lata przyniosły szybki rozwój reklamy cyfrowej oraz przyczyniły się do przenoszenia biznesów w środowisko online. Dlatego też wielu rezygnuje w ogóle z tradycyjnych form kontaktu z klientem — również tych w formie reklam. Reklama w Google potrafi dotrzeć do klienta po jednym, dobrze ustawionym słowie kluczowym użytym w wyszukiwarce. Reklamy w social mediach nie tylko wyłapują nasze zainteresowania, ale także umożliwiają remarketing, co może pobudzić ruch w sklepach i na platformach, a także przyczynia się do wyższej konwersji. Do tego, jeśli skorzystamy z usług znanego market place’u lub zadbamy o spełnianie wytycznych SEO na naszej witrynie, mamy szansę dotrzeć do klientów także w sposób naturalny i organiczny.

Reklama online jest na pewno łatwiejsza do targetowania oraz zmierzenia skuteczności. Stosując konkretne budżety, możemy w czasie rzeczywistym obserwować, do ilu i jakich odbiorców docieramy, oraz sprawdzać, w jakim stopniu realizujemy założone cele. Jest to na pewno bardziej kuszące rozwiązanie pod względem biznesowym, sprawdzania rentowności działań oraz bieżącego korygowania np. budżetów.

Reklama zewnętrzna — czy warto?

Obecne na rynku trendy nie sprzyjają promocji w formie reklamy zewnętrznej, jaką znaliśmy z przełomu XX i XXI wieku. Uchwały krajobrazowe ograniczają powierzchnię reklam o większym formacie, jak banery czy plakaty, a trendy proekologiczne negują konieczność druku ulotki czy wizytówki, skoro tak wiele informacji można przekazać online, bez użycia papieru.

Świat nie jest jednak czarno biały, także i w tej kwestii. Po pierwsze, ciągle jeszcze istnieją osoby wykluczone cyfrowo. O ile grupą docelową dla sklepu internetowego czy agencji reklamowej będą osoby mające dostęp do komputera i sieci, o tyle dla sklepu odzieżowego, marketu spożywczego czy lakiernika samochodowego już niekoniecznie. Każdy z przedsiębiorców powinien dokładnie przemyśleć profil swojej działalności i zastanowić się, czy aby na pewno ograniczanie się wyłącznie do najnowszych zdobyczy techniki i najnowocześniejszych form reklamy cyfrowej będzie dla niego wystarczające.

Tak jak i online, tak i w świecie rzeczywistym nie chcemy być zasypywani komunikatami z każdej strony. Ideą wydrukowania dobrego komunikatu jest to, aby trafił on do odpowiednich ludzi. Ponadto powinien być wyeksponowany tak, żeby nie stwarzać wrażenia przeładowania, nie zaśmiecać przestrzeni, w której się znajdzie. Dobrze przemyślana dystrybucja również ma  znaczenie.

Dywersyfikacja kluczem do sukcesu

Dywersyfikacja to bardzo ważny termin, gdy prowadzimy własny biznes. Ma zastosowanie również w promocji i reklamie. Aby dotrzeć do jak największego grona potencjalnie zainteresowanych, należy używać różnorodnych kanałów. W XXI wieku nadal  nie możemy skupiać się wyłącznie na reklamie internetowej lub wyłącznie na kanałach zewnętrznych. Rynek wymaga, aby być obecnym w każdym z tych miejsc. Dlatego, prowadząc biznes, nie zapomnij nie tylko o własnej stronie internetowej czy fanpage’u, ale także wydrukuj wizytówki czy ulotki. Bądź otwarty na każdego klienta.

 

Artykuł sponsorowany

0 komentarzy do “Promocja w internecie czy reklama zewnętrzna – co wybrać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *